Kauppa

Ostoskori on tyhjä.

Tilaus ja toimitus

Kiviharjun Kauppa -verkkokaupan toimitusehdot

1. Yleisesti

Nämä ehdot ovat Oy Stoneridge Woods Farm Ltd:n hallinnoiman Kiviharjun Kauppa-verkkokaupan (jäljempänä ”Verkkokauppa” tai ”Kiviharjun Kauppa”) sopimusehdot, joita sovelletaan Verkkokaupasta ostettavien tuotteiden ja lahjakorttien kauppaan Kiviharjun Kaupan ja asiakkaan (jäljempänä ”Asiakas”) välillä. Näitä ehtoja sovelletaan Verkkokaupan kuluttaja- ja yritysasiakkaisiin. Asiakas hyväksyy nämä ehdot ja sitoutuu noudattamaan niitä tekemällä tilauksen Verkkokaupasta.

2. Verkkokaupassa asiointi

Asiakas voi tilata tuotteita Verkkokaupan ostoskorin kautta. Asiakas sitoutuu antamaan itseään koskevat tiedot oikeina, ja Asiakas vastaa tietojen oikeellisuudesta. Asiakkaan on oltava yli 18-vuotias ja hänellä on oltava toimiva sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Asiakas voi olla myös yritys, mutta tällöin kuluttajansuojalainsäädäntöä ei sovelleta Asiakkaaseen.

3. Henkilötietojen käsittely

Henkilötietoja käsitellään kulloinkin voimassa olevan tietosuojalainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla. Oy Stoneridge Woods Farm Ltd toimii henkilörekisterien rekisterinpitäjänä. Oy Stoneridge Woods Farm Ltd:n Tietosuojakäytäntöön voi tutustua täältä.

4. Tuotteiden tilaaminen ja tilauksen sitovuus

Tuotteita tilataan Verkkokaupan ohjaamalla tavalla. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun Asiakas on lähettänyt tilauksensa. Asiakas saa tilauksesta tilausvahvistuksen/kuitin vain sähköpostitse antamaansa sähköpostiosoitteeseen.

5. Verkkokaupan lahjakortti

Asiakas voi ostaa Verkkokaupasta lahjakortin. Lahjakortin myöntää Kiviharjun Kauppa. Lahjakortti sisältää sen rahallisen arvon, joka lahjakortille on maksettu Verkkokaupassa. Lahjakortille voi asiakkaan valinnan mukaan ladata joko 30, 50, 70 tai 100 euroa. Lahjakortille ei kerry korkoa.

Lahjakorttia voi käyttää ainoastaan Verkkokaupan tuotteiden tilaamiseen. Verkkokaupan tuotteiden toimittamiseen sovelletaan näiden ehtojen kohtaa seitsemän (7) (toimitustavat ja toimituksen vastaanotto), jonka mukaan Verkkokaupan tuotteita toimitetaan vain erikseen mainituille alueille Suomessa, ja toimitusosoitteen on sijaittava kyseisellä toimitusalueella.

Lahjakortin maksamisen jälkeen lahjakortti lähetetään Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Ostettaessa tuotteita (muita tuotteita kuin lahjakortteja), toimituskulu veloitetaan asiakkaalta. Mikäli ostetaan pelkkiä lahjakortteja, toimituskulua ei veloiteta.

Lahjakortti on voimassa 12 kuukautta ostopäivästä. Koko lahjakorttia ei tarvitse käyttää kerralla. Lahjakortin käyttämättä jäänyttä arvoa ei hyvitetä eikä palauteta. Lahjakorttia ei voi vaihtaa käteiseksi.

Asiakas on vastuussa lahjakortista ja Kiviharjun Kauppa ei vastaa kadonneista, varastetuista, tai luvattomasti käytetyistä lahjakorteista. Jos Asiakas antaa lahjakortin toiselle henkilölle, Asiakkaan vastuulla on kertoa lahjakorttiin liittyvistä ehdoista.

6. Peruuttamis­oikeus

Kuluttajansuojalain 6 luvun mukaisesti etämyynnissä sovellettavaa peruutusoikeutta ei ole elintarvikkeiden ja muiden päivittäistavaroiden yksittäisissä toimituksissa. Peruutusoikeutta ei ole myöskään Verkkokaupan yritysasiakkaiden tilauksiin.

Kuluttaja-asemassa olevalla Asiakkaalla on oikeus peruuttaa Verkkokaupan lahjakortin osto neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa lahjakortin vastaanottamisesta. Asiakkaan tulee tällöin olla yhteydessä sähköpostitse Kiviharjun Kaupan asiakaspalveluun [email protected]. Asiakkaan tulee ilmoittaa tilausnumero, joka on mainittu tilausvahvistuksessa sekä tilinumero, jolle palautus suoritetaan. Peruuttamisoikeutta koskevan ilmoituksen vastaanottaminen vahvistetaan Asiakkaalle sähköpostitse. Lahjakortti mitätöidään ja lahjakortin hinta palautetaan kokonaisuudessaan takaisin Asiakkaan ilmoittamalle tilille viimeistään neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa peruuttamisoikeutta koskevan Asiakkaan ilmoituksen ja tilinumeron vastaanottamisesta. Asiakas vastaa lahjakortin palautuskustannuksista. Peruuttamisoikeutta ei ole, jos lahjakorttia on käytetty.

7. Toimitustavat ja toimituksen vastaanotto

Tuotteiden toimitus tapahtuu Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen kolmannen osapuolen toimesta. Tuotteita toimitetaan vain erikseen mainituille alueille Suomessa, ja toimitusosoitteen on sijaittava kyseisellä toimitusalueella. Toimitusalueen voi tarkistaa Verkkokaupan toimitusalueluettelosta.

Toimituspäivä- ja aika vahvistetaan tilauksen yhteydessä. Kulloinkin valittavissa olevat toimituspäivät ja kellonajat ovat nähtävillä Verkkokaupan toimitusinformaatiosta. Asiakkaan tulee olla vastaanottamassa lähetystä ilmoitettuna aikana tai huolehtia siitä, että hänen valtuuttamansa henkilö voi vastaanottaa tilatut tuotteet.

Kiviharjun Kauppa ei vastaa siitä, jos tilauksen toimittaminen viivästyy tai tilausta ei pystytä toimittamaan sen vuoksi, että Asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot Verkkokaupassa tai Asiakas tai hänen valtuuttamansa ei ole paikalla sovittuna toimitusajankohtana eikä heitä tavoiteta. Mikäli Asiakas tai hänen valtuuttamansa ei ole paikalla vastaanottamassa toimitusta sovittuna aikana, toimitusta ei jätetä toimituspaikalle tuotelaadun ja tuoreuden takaamiseksi. Mikäli lähetystä ei voida luovuttaa Asiakkaalle tai hänen valtuuttamalleen lähetys viedään toimitusosoitetta lähimpänä sijaitsevaan noutopisteeseen eikä lähetystä hyvitetä. Tästä ilmoitetaan sähköpostitse tilauksen yhteydessä annettuun sähköpostisoitteeseen.

HUOMIOITHAN, ETTÄ SUURI OSA MYYMISTÄMME ELINTARVIKKEISTA VALMISTETAAN JUURI SINULLE TEKEMÄSI TILAUKSEN PERUSTEELLA. JOS TILAUKSESI TOIMITTAMISESSA ILMENEE ONGELMIA, OTAMME VIIPYMÄTTÄ YHTEYTTÄ JA SOVIMME KANSSASI ESIMERKIKSI KORVAAVAN TUOTTEEN TOIMITTAMISESTA TAI MUUSTA RATKAISUSTA, JOLLA PYRIMME VARMISTAMAAN SINUN ARKESI SUJUVUUDEN.

TUOTTEIDEN PAKKAUKSET JA NIIHIN KÄYTETYT MATERIAALIT SAATTAVAT JOSKUS MUUTTUA, EMMEKÄ VOI TAATA, ETTÄ PAKKAUS NÄYTTÄÄ JUURI SILTÄ KUIN KAUPPAMME KUVISSA. ITSE TUOTE ON KUITENKIN AINA SAMA JA SIIHEN LIITTYVÄT MUUTOKSET, KUTEN AINESOSAT TAI RAVINTOSISÄLLÖT PYRIMME PÄIVITTÄMÄÄN SIVUILLEMME VIIVYTYKSETTÄ.

Mikäli toimitus viivästyy tai näyttää viivästyvän muusta kuin Asiakkaasta johtuvasta syystä, Kiviharjun Kauppa pyrkii olemaan Asiakkaaseen yhteydessä sopiakseen uudesta toimitusajasta.

8. Vastuun siirtyminen

Kiviharjun Kaupan vastuu tilauksesta ja tuotteiden toimituksesta kestää toimituksen luovutushetkelle saakka. Tuotteiden toimittaja pyytää Asiakkaalta tai hänen valtuuttamaltaan kuittauksen varmistaakseen turvallisen toimituksen. Asiakas on vastuussa tuotteen oikeanlaisesta säilytyksestä luovutushetken jälkeen.

9. Hinnat ja toimitusmaksu

Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella. Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Toimitusmaksu ilmoitetaan erikseen. Toimitusmaksu näytetään lisäksi Asiakkaalle tilauksen yhteydessä ennen kuin Asiakas vahvistaa tilauksen.

10. Tuotteiden saatavuus

Osa Verkkokaupan tuotteista on ns. sesonkituotteita tai muutoin sellaisia tuotteita, joita on saatavilla vain rajallinen määrä. Tuotteet saattavat olla tilapäisesti loppu esimerkiksi tuotannollisten syiden vuoksi.

11. Tilausvahvistus ja kuitti

Asiakkaalle lähetetään onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostitse tilausvahvistus/kuitti, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot. Asiakkaan tulee tarkistaa, että tilausvahvistukseen/kuittiin merkityt tiedot tilauksen sisällöstä ovat oikeat.

12. Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, MobilePay-lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Enterpay Lasku yritykselle.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Enterpay Lasku yritykselle
Voit maksaa ostokset suoraan yrityksellesi osoitetulla tavallisella laskulla. Laskun maksuaika on 14 pv laskun päiväyksestä. Laskutuslisä on 5,00 euroa. Laskuttaja on Arvato Financial Systems ja maksuajan myöntää Enterpay Finance Oy. Käyttöehdot https://www.enterpay.fi/ehdot-palvelu/

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot:
Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: [email protected]
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

13. Tuotteiden tarkistaminen ja reklamaatio

Asiakkaan tulee toimituksen vastaanotettuaan viivytyksettä tarkastaa, että toimitetut tuotteet ovat tilauksen mukaiset ja virheettömät. Puuttuvat tai vialliset tuotteet korvataan toimittamalla vastaava tuote tilalle. Mikäli Asiakas havaitsee virheen, Asiakkaan tulee viivytyksettä tilauksen vastaanottamishetken jälkeen ilmoittaa puutteesta tai virheestä asiakaspalveluun [email protected]. Reklamaatioon tarvitaan ostoskuitti tai lähetyksen vastaanottokuitti.

Osa Verkkokaupasta myydyistä tuotteista on tuoreita elintarvikkeita, ja virheettömillä tuotteilla ei ole peruutus-, palautus- tai vaihto-oikeutta (ks. kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §).

14. Vastuunrajoitus

Kiviharjun Kauppa ei vastaa välittömistä tai välillisistä vahingoista, jotka aiheutuvat Asiakkaalle Verkkokaupan käytöstä tai siitä, että Verkkokauppa ei ole käytettävissä. Näillä ehdoilla ei rajoiteta Kiviharjun Kaupan kuluttajansuojalain mukaista vastuuta.

15. Ylivoimainen este

Kiviharjun Kauppa ei ole vastuussa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Kiviharjun Kaupan tai sen alihankkijoiden tai toimittajien vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure).

16. Verkkopalvelun tai näiden ehtojen muuttaminen

Kiviharjun Kauppa voi muuttaa Verkkopalvelua ja näitä ehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset tehdessään uuden tilauksen. Kulloinkin voimassaolevat ehdot ovat nähtävissä Kiviharjun Kaupan kotisivuilla.

17. Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu

Näitä ehtoja koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Kiviharjun Kaupan ja Asiakkaan väliset riita-asiat ratkaistaan ensisijaisesti sopimusneuvotteluilla. Jos Kiviharjun Kaupan ja kuluttaja-asiakkaan välinen erimielisyys ei ratkea neuvottelemalla, erimielisyys on mahdollista ratkaista myös kuluttajariitalautakunnassa (www.kuluttajariita.fi), jonne kuluttaja-asiakas voi viedä asian oltuaan ensin yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Erimielisyydet ratkaistaan lopullisesti suomalaisessa tuomioistuimessa.

18. Asiakaspalvelu

[email protected]

19. Ylläpitäjä

Oy Stoneridge Woods Farm Ltd / Kiviharjun Kauppa
Koulutie 5
35300 ORIVESI
Y-tunnus: 3173477-9

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram